Бренд-аудит — це коли активісти збирають на заздалегідь визначених територіях кинуте повз урну пакування від різноманітних продуктів, визначають фірмову приналежність, і оприлюднюють підсумки з метою пробудити свідомість виробників і залучити їх ресурси до проблеми засмічення.
У світі вже є приклади успішних відповідальних виробників, які дотримуються принципів 5R (Refuse, Reduce, Reuse, Recycle, Rot).
Вони відмовляються від зайвого, зменшують використання ресурсів і повторно використовують пакування — стверджують екоактивісти.
Перший Український бренд-аудит пройшов у Києві. Сміття збирали на Дніпровській набережній, у парку Партизанської слави, в районі села Троєщина і річки Либідь. Окрім столиці, бренд-аудити провели у Львові та Харкові.
Топ-10 брендів, упаковки яких знайшли під час сміттєвого аудиту:
188 упаковок — IDS Group («Моршинська», «Миргородська», «Трускавецька»)
174 упаковки — AB InBev Efes («Чернігівське», «Рогань», «Жигулівське Оригінальне»)
150 упаковок — PepsiCo (Pepsi, Lipton, Sandora, Lays)
143 упаковки — Phillip Morris (Parliament, Marlboro, L&M)
130 упаковок — Coca-Cola (Coca-Cola, Fanta, Sprite)
111 упаковок — British American Tobacco (Kent, Vogue, Lucky Strike)
110 упаковок — Carlsberg Ukraine («Балтика», Carlsberg, Grimbergen)
93 упаковки — «АТБ-маркет» («Своя лінія», пакети «АТБ»)
93 упаковки — JTI (Camel, Winston) –
84 упаковки — Global Spirits («Хортиця», «Мороша», «Первак»)
За минулий рік активісти провели 239 бренд-аудитів у 42 країнах.
Стабільно в сміттємову переліку — корпорації Coca-cola, PepsiCo, Nestle, Danone, Mondelez International, Procter & Gamble, Unilever, Perfetti van Melle, Mars Incorporated.